26 نكته برتر براي موهاي بلند - يك راهنماي قطعي

۷۴ بازديد

موهاي ما جلوه اي جلوه اي به نظر مي رسد ، چه به معناي واقعي كلمه و چه از نظر شكل. فشارهاي طولاني ، زرق و برق دار و سالم روياي هر دختر است ، اما اكثر ما در آخر متنفريم از موهاي كسل كننده و بي جان ما. با توجه به سبك زندگي گيج كننده و مدرن ما كه شامل استرس و آلودگي روزمره مي شود ، رسيدن به موهاي بلند دشوار است.
نگه داشتن موهاي بلند و براق كار يك روزه نيست. به يك رژيم مناسب و اختصاصي براي مراقبت از مو احتياج دارد كه رعايت آن آسان است. اگر روياي قفل هاي طولاني مانند Rapunzel را در سر مي پرورانيد ، در اينجا چند نكته وجود دارد كه بايد آنها را دنبال كنيد.
نكته 1: با موهاي خود آشنا شويددرك سيكل موهاي شما براي شما بسيار مهم است. چرخه موي شما سه مرحله وجود دارد: آناژن ، كاتاژن و تلوژن.
آناژن - وقتي رشته جديدي در فوليكول ايجاد مي شود.

كاتاژن - هنگامي كه دو سوم پاييني مو از بين مي رود.
Telogen - هنگامي كه مو وارد مرحله استراحت مي شود انتظار مي رود توسط رشته تازه اي كه در فوليكول رشد مي كند ، بيرون زده شود.
آخرين مرحله "تلوژن" زماني است كه مو از بين مي رود. حدود 10 تا 15٪ موهاي ما در آخرين مرحله است. اما به دليل عوامل مختلف ، گاهي اكثريت تمايل به پرش به مرحله telogen دارند. اين در شرايطي است كه با مشكلات ريزش مو و ريزش مو نيز روبرو هستيم.
نكته 2: به ريشه برويداگر رقيق و ريزش مو زيادي داريد ، سريعاً با يك متخصص مشورت كنيد. بگذاريد پزشك به ريشه برسد و مشكل را حل كند. دلايل مختلفي وجود دارد كه ممكن است مشكل شما ايجاد كند. گرفتن كمك حرفه اي به شما كمك مي كند تا مشكل دقيق خود را شناسايي كرده و در سريعترين زمان كنترل كنيد.
نكته 3: حداقل هفته اي دو بار موهاي خود را روغن كنيدموهاي حداقل دو بار در هفته Pinitتصوير: Shutterstock
تغذيه مناسب به همان اندازه براي ساير قسمت هاي بدن نيز ضروري است. روغن كردن ريشه ها به شما كمك مي كند تا موهاي شما طولاني و قوي رشد كند. همچنين به جوانسازي ساقه هاي مرده كمك مي كند.
بعد از استفاده از روغن گرم (گرم) روي پوست سر ، پوست سر را به آرامي با نوك انگشتان ماساژ دهيد.روغن را به رشته هاي مو بماليد. بگذاريد آنها را در خوبي روغن خيس كنند.همچنين ممكن است يك حوله داغ را به مدت 10 دقيقه در اطراف سر بپيچانيد تا به جذب بهتر روغن به مو كمك كند.بعد از يك تا دو ساعت با يك شامپوي ملايم بشوييد.اولين نتايج استفاده خود را يادداشت مي كنيد.روغن هاي غني شده با گياهان به مو شما قدرت مي دهند و گردش خون را تحريك مي كنند. با هم به شما در رشد موهاي ضخيم تر كمك مي كند.
نكته 4: مرتباً به خود ماساژ دهيدماساژ سر به طور منظم Pinitتصوير: Shutterstock
ماساژ يكي از ساده ترين و آرامش بخش ترين نكات مربوط به مراقبت از مو است. باعث بهبود گردش خون و تحريك جريان خون به كل بدن مي شود. مي توانيد از روغن نارگيل يا روغن بادام براي ماساژ پوست سر خود استفاده كنيد. استفاده از روغن اسطوخودوس باعث رشد مو نيز مي شود.
ما هرگز نمي توانيم اهميت يك ماساژ خوب روغن سر گرم را كه يكي از بهترين داروهاي خانگي براي موهاي بلند است ، انكار كنيم. يك شامپوي خوب بهترين چيز براي موهايمان است. اين كار را در سالن ، توسط يكي از اعضاي خانواده يا دوست خود انجام دهيد ، يا اين كار را خودتان انجام دهيد.
نكته 5: از شامپو روزانه پرش كنيدشامپو زدن موهاي شما دو بار يا سه بار در هفته اجازه مي دهد تا روغنهاي طبيعي به موهاي شما نفوذ كنند و از اين طريق به آن آبرساني و ترميم كنند. هدف از شامپو شستشوي خاك و ايجاد محصول است. اما استفاده از آن روزانه مي تواند موهاي شما را خشك ، سرخ و شكننده كند و به شكستگي منجر شود. شامپوها حاوي سولفات ها هستند و استفاده بيش از حد از سولفات ها مي تواند به موهاي شما آسيب برساند.
نكته 6: هنگام شستن موهاي شما ملايم باشيدحين شامپو كردن بايد ملايم باشيد. فقط روي پوست سر بچرخيد و بگذاريد كه لكه ها رشته ها را پايين بياورند. موهاي شما در حالي كه مرطوب هستند نرم مي شوند و ماليدن شامپو به شدت روي موهاي نرم مي تواند منجر به شكستگي شود. استفاده از شامپو مناسب ضروري است. هميشه بر اساس نوع موي خود ، يكي را انتخاب كنيد كه مناسب موهاي شما باشد. براي جلوگيري از ريختن روغن هاي طبيعي از مو بايد ملايم باشد.
نكته 7: هر بار شامپو از نرم كننده استفاده كنيدهر وقت شامپو Pinitتصوير: Shutterstock
تهويه يك عامل اصلي در حفظ موهاي خوب است. اين رطوبت را در شافت قفل مي كند ، از خشكي جلوگيري مي كند و از آلودگي و آلودگي و تا حدي از آفتاب نيز محافظت مي كند. همچنين به تعويض چربي ها و پروتئين هاي موجود در ساقه مو كمك مي كند و كوتيكول ها را آب بندي مي كند تا از آسيب بيشتر جلوگيري كند.
ما مي دانيم پيدا كردن شامپو و تهويه مناسب يك كار بزرگ است. برندها نيز گاهاً گمراه كننده هستند. بسياري از مواقع ، اين شامپوها و نرم كننده ها بيش از خوب آسيب مي رسانند. در اينجا آنچه شما مي توانيد انجام دهيد براي نجات خود از اين وحشت است. شامپو و نرم كننده مارك خود را با شامپو و نرم كننده خانگي جايگزين كنيد. در اينجا دستورالعمل سريع براي شروع كنندگان است.شامپو خانگيقبل از به اشتراك گذاشتن دستور العمل ، اجازه دهيد دو دليل براي شما بيان كنم (از ليست غيرقابل انعطاف پذير) كه چرا بايد اين شامپو خانگي را امتحان كنيد.
شما دقيقاً مي دانيد از موهاي خود استفاده مي كنيد و در چه مقدار استفاده مي كنيدجيب مناسب استبراي تهيه اين شامپو ، شما نياز داريد:1 قاشق غذاخوري جوش شيرين1 فنجان آبكانتينرروند:هر دو ماده را به اندازه مساوي درون ظرف مخلوط كنيد.تكرار كنيد

مرجع:sanykala

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.