8 راه ساده براي درمان ريزش مو در معابد

مطالب درباره زيبايي پوست و مو

8 راه ساده براي درمان ريزش مو در معابد

۷۵ بازديد

نازك شدن موها مي تواند آزاردهنده باشد. به خصوص هنگامي كه از معابد شما شروع مي شود ، و موارد ساده مانند قرار دادن موهايتان در يك دم اسبي باعث نگراني مي شود. ريزش موي معبد در زنان رايج است و برخورد با آن مي تواند بسيار سخت باشد ، اما درك ريزش مو و دلايل آن به طرز چشمگيري مي تواند به يافتن راه حل كمك كند. خواندن را ادامه دهيد تا دريابيد كه چه عواملي باعث ريزش مو در معابد مي شود و چگونه مي توانيد موهاي معبد را به طور طبيعي دوباره بسازيد.
ريزش مو معبد چيست؟ريزش مو در معبد ، نازك شدن مو در معابد است. اگرچه اين نوع ريزش مو هم در آقايان و هم در خانمها رايج است ، اما مشخصه طاسي الگوي مردانه است كه در آن نازك شدن در معابد آغاز مي شود و نه از بالاي سر. با اين حال ، اگر موهاي خود را در معابد از دست مي دهيد ، احتمال دارد كه از بالاي سر خود نيز موهايتان را از دست دهيد. ريزش موهاي معبد نيز مي تواند فقط در يك طرف انجام شود.
چه عواملي باعث ريزش مو معبد مي شود؟بيشتر مواقع غير از اين ، ريزش مو در معابد يك بيماري ارثي ژنتيكي است. در بعضي موارد ، به دليل استفاده بيش از حد از موهاي زائد ، استفاده از پارچه و لباس هاي مو كه خيلي تنگ هستند نيز ايجاد مي شود. حتي شرايط تيروئيد و عدم تعادل هورموني ناشي از مواردي مانند Pغير مجاز مي باشد مي تواند منجر به اين نوع ريزش مو شود.

چگونه با ريزش مو در معابد به طور طبيعي رفتار كنيم؟1. روغن زيتونروغن زيتونتصوير: Shutterstock
شما نياز خواهيد داشت2 قاشق غذاخوري روغن زيتون
زمان پردازش45 دقيقه
روندروغن زيتون را براي چند ثانيه گرم كنيد تا كمي گرم شود.با تمركز روي معابد ، روغن را حدود 15 دقيقه در پوست سر خود ماساژ دهيد.پس از پوشاندن پوست سر ، بقيه روغن را از طريق موهاي خود كار كنيد.روغن را براي 30 دقيقه ديگر بگذاريد.با شامپوي خفيف عاري از سولفات و آب خنك / ولرم بشوييد.چند وقت؟2-3 بار در هفته.
چرا اين كار مي كندماساژ موهايتان با روغن زيتون به تسكين پوست سر كمك كرده و رشد مو را از فوليكول هايي كه خفته شده اند تحريك مي كند. همچنين به بهبود گردش خون كمك مي كند تا فوليكول ها و موهاي شما بهينه تغذيه شوند.
2. آلوئه وراآلوئه ورا پينيتتصوير: Shutterstock
 
شما نياز خواهيد داشت1 قاشق غذاخوري ژل آلوئه ورا
زمان پردازش1 ساعت
روندحدود 1 قاشق چايخوري ژل آلوئه ورا تازه عصاره كنيد. اگر تازه آلوئه ورا نداريد ، مي توانيد از ژل آلوئه ورا خالص خريداري شده در فروشگاه استفاده كنيد.ژل را در مناطق آسيب ديده بماليد و حدود يك ساعت آن را بگذاريد.مي توانيد آن را با آب يا شامپوي خفيف عاري از سولفات بشوييد. مطمئن باشيد كه بيشتر از 3 بار در هفته موهاي خود را شامپو نكنيد.چند وقت؟3-4 بار
چرا اين كار مي كندآلوئه ورا خاصيت درماني دارد و سرشار از ويتامين هاي A ، B ، C و E است كه همگي براي رشد سالم مو ضروري هستند. فوليكول هاي مو را تغذيه مي كند و براي جلوگيري از رشد بدون مانع مو ، آسيب مي بيند.
3. پيازپياز Pinitتصوير: Shutterstock
شما نياز خواهيد داشت1 قاشق غذاخوري آب پياز عصاره
زمان پردازش15 دقيقه
روندآب پياز را از آن جدا كنيد و اين كار را روي معابد و ساير مناطق آسيب ديده روي پوست سر خود بماليد.پس از پوشاندن تمام مناطق آسيب ديده ، آب پياز را به مدت 15 دقيقه بگذاريد.با شامپوي خفيف عاري از سولفات و آب خنك / ولرم بشوييد.چند وقت؟2-3 بار در هفته.
چرا اين كار مي كندآب پياز داراي گوگرد بسيار غني است كه جوانه ها و قارچ ها را از بين مي برد و منجر به ريزش مو مي شود. همچنين گردش خون را بهبود مي بخشد و رشد مجدد مو را تحريك مي كند
4- چاي سبزچاي سبزتصوير: Shutterstock
شما نياز خواهيد داشت2 كيسه چاي سبز1 فنجان آبزمان پردازش30 دقيقه
رونديك فنجان چاي را با 2 كيسه چاي سبز دم كرده و كنار بگذاريد تا خنك شود.پس از سرد شدن ، آن را روي پوست سر و موهاي خود بماليد. مطمئن باشيد كه معبد و مناطق آسيب ديده را روي پوست سر خود پوشانده ايد.به مدت 30 دقيقه چاي را بگذاريد و سپس آن را با يك شامپوي ملايم سولفات بريزيد.چند وقت؟2-3 بار در هفته.
چرا اين كار مي كندچاي سبز سرشار از آنتي اكسيدان هايي است كه با آسيب سلولي مبارزه مي كنند و رشد سالم مو را تقويت مي كنند. همچنين به بهبود سلامت كلي پوست و مو كمك مي كند.
5- سيب زميني را بشوييدسيب زميني-شستشو Pinitتصوير: Shutterstock
شما نياز خواهيد داشت2 سيب زميني2 فنجان آبزمان پردازش5 دقيقه
رونددو سيب زميني به اندازه متوسط ​​را بجوشانيد و سپس آب را در يك كوزه جمع كنيد. آن را كنار بگذاريد تا خنك شود.موهاي خود را طبق معمول بشوييد و حالت دهيد.مايع سيب زميني خنك شده را به عنوان يك شستشوي نهايي از طريق موهاي خود بريزيد.چند وقت؟2-3 بار در هفته.
چرا اين كار مي كندسيب زميني منبع غني نياسين ، روي ، ويتامين B و ويتامين C است. اين مواد مغذي فوليكولهاي مو را براي تقويت رشد مو سالم تغذيه مي كنند. شستشو همچنين به باز كردن فوليكول هاي مو كمك مي كند.
6. روغن نارگيلروغن نارگيلتصوير: Shutterstock
شما نياز خواهيد داشت2 قاشق غذاخوري روغن نارگيل
زمان پردازش45 دقيقه
روندروغن نارگيل را براي چند ثانيه گرم كنيد تا كمي گرم شود.با تمركز روي معابد ، روغن را حدود 15 دقيقه در پوست سر خود ماساژ دهيد.پس از پوشاندن پوست سر ، بقيه روغن را از طريق موهاي خود كار كنيد.روغن را براي 30 دقيقه ديگر بگذاريد.با شامپوي خفيف عاري از سولفات و آب خنك / ولرم بشوييد.چند وقت؟2-3 بار در هفته.
چرا اين كار مي كندشركت

مرجع:ثانيكالا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.