آيا روغن زيتون يك راه حل موثر براي موهاي خشك است؟

۷۶ بازديد

داشتن موي خوب هنگام داشتن موهاي خشك تقريباً غيرممكن است. نه تنها موهاي شما بسيار مستعد شكستن است بلكه در طي چند هفته پس از يك تر و تميز تقسيم مي شود. موهاي سرخدار وقتي به اندازه كافي طولاني موهاي خشك داريد ، تبديل به روشي براي زندگي مي شوند. من در تمام عمرم موهاي خشك داشته ام و وقتي تقريباً متقاعد شدم كه هيچ كاري نمي توانم در مورد آن انجام دهم ، شگفتي هاي روغن زيتون را كشف كردم. در اينجا آنچه روغن زيتون مي تواند براي موهاي خشك انجام دهد -
آيا روغن زيتون براي موهاي خشك مناسب است؟آيا روغن زيتون براي پينيت مو خشك مناسب استتصوير: Shutterstock
روغن زيتون يك ماده اساسي براي مراقبت از مو است ، به خصوص اگر موهاي خشك داريد. در ادامه ، خواص روغن زيتون و فوايد استفاده از آن براي خشكي را با هم آورده ام.
روغن زيتون يك نرم كننده مو عالي است (1). به عنوان يك ماده مراقبت از مو ، شما را در مرطوب نگه داشتن موها كمك مي كند و باعث مي شود آن را كنترل كنيد.اين منبع غني از آنتي اكسيدان ها است كه در ضمن خنثي كردن راديكال هاي آزاد كه مي تواند اثرات مخربي بر پوست سر و مو شما داشته باشد ، به ارتقاء سلامت پوست سر كمك مي كند.خواص مرطوب كننده آن با تشكيل يك مانع محافظ روي ساقه مو به شما مي توانند به مهر و موم كردن كوتيكول مو كمك كنند. اين كمك مي كند تا frizz كنترل شود.روغن همچنين موهاي شما را تقويت كرده و خاصيت ارتجاعي آن را بهبود مي بخشد. اين كمك مي كند تا از مواردي مانند شكست و شكاف جلوگيري شود.همچنين به عنوان مهار كننده DHT (دي هيدروتستوسترون) عمل مي كند كه به جلوگيري از ريزش مو كمك مي كند و رشد موهاي سالم را ترغيب مي كند.
با همه اين موارد ، بياييد ببينيم كه چگونه مي توانيد از جمله روغن زيتون در كارهاي روزمره خود مراقبت كنيد.
نحوه استفاده از روغن زيتون براي موهاي خشك1. روغن آووكادو و روغن زيتون براي موهاي خشك1. روغن آووكادو و روغن زيتون براي پينيت مو خشكتصوير: Shutterstock
شما نياز خواهيد داشت1 آووكادو رسيده1 قاشق غذاخوري روغن زيتون فوق العادهكلاه دوشزمان آماده سازي5 دقيقه
زمان درمان45 دقيقه - 1 ساعت
روشآووكادو را پوست گرفته و پوست آنرا پوست كرده و سپس آن را درون مخلوط كن بريزيد.كمي آب اضافه كرده و مخلوط كنيد تا خمير يكدست شود.به پوره آووكادو ، روغن زيتون را اضافه كرده و خوب مخلوط كنيد.موهاي خود را بشوييد و آب اضافي را با يك حوله فشار دهيد.در حالي كه موهاي شما هنوز مرطوب است ، استفاده از ماسك مو آووكادو و روغن زيتون را شروع كنيد.هنگامي كه موهاي شما كاملاً در مخلوط پوشانده شد ، سر خود را با كلاه دوش بپوشانيد و حدود يك ساعت صبر كنيد.ماسك را با آب خنك و شامپوي خفيف عاري از سولفات بشوييد.بگذاريد موهاي شما هوا خشك شود.چند وقت؟1-2 بار در هفته.
چرا اين كار مي كندمانند روغن زيتون ، آووكادو منبع غني از اسيدهاي چرب است كه به رطوبت موهاي شما كمك مي كند. آنها همچنين منبع غني از مواد مغذي هستند كه به تقويت موهاي شما كمك مي كنند. محتواي بالاي آنتي اكسيداني موجود در اين بسته مو به شما كمك مي كند موهاي خود را نرم و صاف نگه داريد و از آسيب ديدن جلوگيري كند.
2. روغن نارگيل و روغن زيتون براي موهاي خشك2. روغن نارگيل و روغن زيتون براي پينيت موهاي خشكتصوير: Shutterstock
شما نياز خواهيد داشت2 قاشق غذاخوري روغن نارگيل با فشار سرد2 قاشق غذاخوري روغن زيتون فوق العادهحوله گرمزمان آماده سازي2 دقيقه
زمان درمان45 دقيقه
روشدو روغن را درون يك كاسه تركيب كرده و براي چند ثانيه حرارت دهيد تا مخلوط كمي گرم شود.اين مخلوط را روي مو و پوست سر خود بماليد.هنگامي كه مو و پوست سر شما به طور كامل پوشانده شود ، حدوداً 10-15 دقيقه پوست سر خود را ماساژ دهيد.موهاي خود را با يك حوله گرم بپوشانيد و 30 دقيقه ديگر صبر كنيد.مخلوط روغن را از موهاي خود با آب خنك و يك شامپوي خفيف سولفات خنك كنيد.بگذاريد موهاي شما هوا خشك شود.چند وقت؟دو بار در هفته.
چرا اين كار مي كندروغن نارگيل منبع غني از اسيدهاي چرب با زنجيره متوسط ​​است كه به تغذيه و وضعيت موهاي شما كمك مي كند. اين ماده به شما در جلوگيري از ريزش پروتئين از موهاي شما كمك مي كند و در ضمن به اعماق شاخه موهاي شما نيز نفوذ كرده و آن را تغذيه مي كند. در تركيب با روغن زيتون ، روغن نارگيل براي تصفيه روغن عميق با تهويه عميق مؤثر است.
3. عسل و روغن زيتون براي موهاي خشك3. عسل و روغن زيتون براي پينيت مو خشكتصوير: Shutterstock
شما نياز خواهيد داشت½ فنجان خام عسل¼ فنجان روغن فوق العاده روغن زيتون فوق العادهكلاه دوشزمان آماده سازي2 دقيقه
زمان درمان30 دقيقه
روشعسل و روغن زيتون را با هم مخلوط كنيد تا مخلوط يكدست شود.اين مخلوط را در حدود 15 ثانيه در مايكروويو گرم كنيد.موهاي خود را بشوييد و با حوله آن را خشك كنيد.در حالي كه موهاي شما هنوز مرطوب است ، اين مخلوط را از ريشه تا نوك آن بماليد.هنگامي كه موهاي شما به طور كامل در مخلوط قرار گرفت ، موهاي خود را با كلاه دوش بپوشانيد.حدود 30 دقيقه صبر كنيد.موهاي خود را با آب خنك و شامپوي خفيف عاري از سولفات بشوييد.بگذاريد موهاي شما هوا خشك شود.چند وقت؟يك بار در هفته.
چرا اين كار مي كندعسل يك فروتن است. اين بدان معناست كه رطوبت را به خود جذب مي كند و به مهر و موم كردن آن در ساقه مو كمك مي كند. اين مانع رطوبت به حالت خشك و آسيب ديده موها كمك مي كند و در ضمن موهاي زائد را نيز ماله مي كند.
4. زرده تخم مرغ و روغن زيتون براي موهاي خشك4. زرده تخم مرغ و روغن زيتون براي پينيت مو خشكتصوير: Shutterstock
شما نياز خواهيد داشت2 زرده تخم مرغ2 قاشق غذاخوري روغن زيتون فوق العادهكلاه دوشزمان آماده سازي5 دقيقه
زمان درمان1 ساعت
روشزرده هاي تخم مرغ و روغن زيتون را با هم صاف كنيد تا مخلوط يكدست شود.اين مخلوط را از ريشه به موهايتان بزنيد تا نكات لازم را داشته باشيد.هنگامي كه موهاي شما به طور كامل در مخلوط قرار گرفت ، موهاي خود را با كلاه دوش بپوشانيد.صبر كنيد

مرجع:sanykala

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.